Izkušnja s podjetjem Lingston, ki sva ga našla na spletni strani Ogrej.se, spada v kategorijo najslabših izkušenj, kar sva jih imela z izvajalci. Če sva na začetku verjela, da bo montaža inox dimnika Schiedel ena bolj enostavnih faz v prenovi hiše, sva se uštela.

Toni Lojen, direktor podjetja, je sicer človek, ki v pogovoru daje vtis strokovnjaka, ki ima neprecenljivo znanje. Njegovo podjetje/izvajalci pa naj bi bili zanesljivi partnerji pri gradnji ali prenovi doma. Prav zaradi besed Tonija Lojna sva sklepala, da bo montaža inox dimnika Schiedel in celotna storitev opravljena hitro ter brez težav.

Na spletni strani Ogrej.se piše, da se s sodelavci zavedajo, da je »dodana vrednost podjetja v dobri storitvi«. Pa je res?

Zakaj sva podrla stari dimnik in montirala novega?

Najin star dimnik, ki je bil zidan z opeko, je bil sicer še uporaben, a je bil njegov premer 120 mm premajhen glede na zahteve izbrane kaminske peči na drva (Nordica Termoisotta DSA), ki zahteva premer dimnika 150 mm.

Stari opečnati dimnik, ki sva ga zaradi neustreznosti morala podreti.

Zato sva ga v času zamenjave strešne kritine podrla, iz njegovih opek pa dodatno obzidala steni na severni in južni strani mansarde ter tako dodatno ojačala zidova hiše. 

Nato je prišel čas za iskanje rešitve, ki bi ustrezala sodobnim standardom in najini že izbrani Nordicini peči oz. kaminu. Domnevala sva, da sva jo našla na spletni strani Ogrej.se in v sogovorniku Toniju Lojnu iz podjetja Lingston.

Montaža inox dimnika Schiedel 150 mm – prvič

Ker nisva imela pojma o toplovodnih pečeh in dimnikih ter o talnem oz. stenskem gretju, sva se morala izobraziti. Kot rečeno, kmalu sva ugotovila, da obstoječega zidanega dimnika ni možno razširiti, da bi zagotovila ustrezen premer za najin toplovodni kamin Nordica Termoisotta DSA.

Po premisleku sva se odločila za troslojni dimniški sistem iz nerjaveče pločevine Schiedel ICS, ki je namenjen za priključitev kurišč na vse vrste goriv.

Po besedah Tonija Lojna naj bi montaža inox dimnika Schiedel 150 mm v najinem primeru trajala 1 dan (nekaj ur). Pri tovrstnih dimnikih gre namreč za enostaven sistem povezovanja, kar omogoča tudi enostavno montažo.

Ko je s svojim izvajalcem prišel na lokacijo, sem ugotovil, da inox dimnik Schiedel ni prebarvan v dogovorjeni mat črni barvi. Toni Lojen se je izgovarjal, da ni prejel emaila z naročilom, čeprav je najina komunikacija ves čas potekala v smeri barvanja dimnika.

Poiskal sem email in mu pokazal naročilo, v katerem sem napisal, naj bo pločevina inox dimnika v notranjem delu prebarvana v mat črno (zunanji del dimnika nad streho pa v barvi strešnikov).

S stisnjenimi zobmi je priznal napako in podjetje Lingston je odpeljalo dimnik na barvanje.

V drugo je podjetju Lingston uspelo montirati dimnik. Kmalu je sledila še ena "barvna" šlamparija.

Montaža inox dimnika Schiedel – drugič

Toni Lojen iz podjetja Lingston je poslal svojega izvajalca še drugič, da montira dimnik in zaključi z delom. Izvajalec Marjan je svoje delo opravil strokovno in korektno – če odmislim dejstvo, da je povsem brez potrebe dvakrat vrtal v tramove ostrešja. To je spet dodatno delo za naju, ko bova morala “flikati” in skrivati luknje.

Tik pred dokončanjem izvedbe, ko je bilo potrebno zunanji del dimnika ročno prebarvati s sprejem (to se običajno zgodi na licu mesta), je prišel še drugi šok.

Marjan se je opravičeval, da so mu barvo dali v trgovini, sam pa da ni preveril, ali je ustrezna ali ne. Nato je obljubil, da pride in popravi zadevo v roku 14 dni, ko ima delo v bližini Maribora.

Ni se oglasil v roku 14 dni. Niti ni prišel Toni Lojen, ko je obljubil, da naj bi prišli z ekipo končno dokončati delo 6 tednov kasneje od prvotno dogovorjenega roka. (Ko bodo ravno delali v bližini, v Markovcih.)

Po moji osuplosti nad praznimi obljubami in ignoranco podjetja Lingston sem Toniju Lojnu napisal email, da je neprofesionalnosti dovolj, da se nihče od njegove ekipe ni pojavil in kljub obljubam v skoraj treh mesecih delo še vedno ni opravljeno.

Toni Lojen mi je v emailu znova zagotovil, da v ponedeljek (24. oktobra) javi, kdaj pridejo zaključiti delo.

Do 14. novembra, ko sva dokončno odpovedala sodelovanje s podjetjem Lingston, Toni Lojen s sodelavci dela še vedno ni dokončal, kljub plačani storitvi.

Nezanesljivi Toni Lojen nima težav z dajanjem obljub, ki pa jih ne izpolni. (posnetek zaslona)

Trajanje izvedbe montaže Schiedlovega dimnika

Kot rečeno, po besedah direktorja podjetja Lingston, naj bi montaža dimnika v najinem primeru trajala 1 dan. Dejansko pa delo od 23. avgusta, ko smo bili v osnovi dogovorjeni, ni bilo opravljeno do 14. novembra, ko sva storitev podjetja Lingston in Ogrej.se odpovedala.

Vse račune in stroške, ki jih je na naju naslovilo podjetje Lingston oz. njegov direktor Toni Lojen, sva plačala že nekaj mesecev pred izvedbo montaže dimnika. To je bilo sicer prvič, da je katero podjetje zahtevalo plačilo celotnega računa vnaprej, torej pred samo izvedbo.

Prvo plačilo za storitev, t. i. avans, pa sva v višini 50 % plačala že pred 1 letom.

Ocena izkušnje

Če odmislim pokroviteljski odnos, ki ga neredko v pogovoru pokaže Toni Lojen, sem bil prepričan, da z montažo dimnika ne bo nikakršnih težav. Saj gre vendarle le za montažo dimnika, ki zahteva delo enega človeka.

Tudi zato, ker je Toni Lojen zahteval natančne izračune in skice za montažo dimnika, čeprav je inženir in je bil osebno nekajkrat na lokaciji.

Ne razumem, zakaj mora investitor, ki naroči storitev pri omenjenem podjetju, najeti inženirja, če želi storitev podjetja Lingston. Težko si predstavljam, da bi strugar ali filozof, če bi želela nov Schiedlov dimnik, znala (in želela) skico in izračune opraviti sama, brez pomoči inženirja.

In zakaj bi za to sploh izgubljala svoj čas, saj sta vendar najela storitev podjetja!

Midva sva kljub temu za ta namen angažirala najinega svetovalca pri gradnji in inženirja Stojana Habjaniča. In tudi po oddaji Stojanove skice sem prejel email g. Lojna, naj preverim njegov prepis Stojanove skice (sic!) in ga potrdim. Jaz laik naj potrdim, če inženirja razumeta drug drugega.

Še to. Ko je bil januarja pri nama krovec Ščernjavič s svojo ekipo, je predlagal, da Toni Lojen pride na lokacijo in montira Schiedlov dimnik, saj je delovni oder postavljen in vse pripravljeno za montažo dimnika. Toni Lojen je povedal, da odra ne potrebuje, zato smo se za izvedbo dogovorili 8 mesecev kasneje. 

Zakaj izkušnje s podjetjem Lingston zagotovo ne bi več ponovila?

  1. Zaradi zamud pri izvedbi in ker moraš celotni znesek storitve plačati vnaprej, ne da bi dobil garancijo, kaj v primeru, ko se izvajalec ne drži dogovorjenih rokov, ki jih postavi sam.
  2. Zato ker sem z dvakratnim potrjevanjem naročila izgubljal dragoceni čas in odvzemal odgovornost za (ne)opravljeno delo podjetju Lingston. Na koncu je bilo delo kljub dvakratni potrditvi naročila izvedeno z napakami in posledično zamudami ter nikoli v razumnem roku dokončano. 
  3. Izkušnje s podjetjem Lingston pa ne bi ponovila tudi zato, ker se je Toni Lojen v najinem primeru izkazal za neprofesionalnega in nezanesljivega partnerja pri gradnji najinega doma.